6. apríla 2012

Fit Veľká noc


Veľkú noc ako takú by som najradšej zrušila! :o)))
 Ako žena, vždy som ju považovala za nespravodlivý sviatok… zmlátia nás, zamokria aby sme vraj boli pekné, ach jaj…
Keďže Veľká noc evidentne nepatrí medzi moje obľúbené sviatky, snažím sa ju vnímať z tej pozitívnej stránky, a to ako príležitosť užiť si voľno a byť s rodinou. Sviatky jari sa tak pre mňa v posledných rokoch stali skôr rodinným sviatkom.


Zo slovenských veľkonočných tradícii dokážem akceptovať len jednu vec: JEDLO, lalala. Plnka, syry, šunka s chrenom na stole predsa musia byť. Kilá si však veľmi strážiť nemusím (momentálne práve naopak). Veď nie je nutné vypiť hektolitre coly (colu vôbec nie!!!) a pojesť kilá šunky, rezňov, sladkostí a kadečoho iného.... Nemusíte si však odoprieť žiadnu veľkonočnú dobrotu. Jedzte všetko, ale s mierou. Ja osobne sladkosti veľmi nemusím, a čo je náhodou navyše, to vybehám. 
Viete si to predstaviť – štyry dni plné všeliakých veľkonočných dobrôt a mňamiek bez poriadneho pohybu? Ja veru nie…pôjdem si určite zabehať aj cez sviatky. Neviem si predstaviť, že by som bola cez Veľkú noc úplne bez pohybu.  Nemusíte sa potiť v posilňovni, stačí rýchla chôdza či dlhšia prechádzka, najlepšie v prírode.
Určite vám nemusím vysvetliť aké škodlivé je váľať sa od nudy na gauči po práve skonzumovanom múčniku či mastnej kalorickej bombe. Ťažko stráviteľné jedlá v spojení s minimálnym pohybom dávajú jasné KO všetkým predsavzatiam o zmene životného štýlu. 

Ako to robím ja?
Jem všetko, ale radšej všetkého menej, dávam si záležať na malých a častejších dávkach. Namiesto bielej používame celozrnnú múku, najlepšie špaldovú, sladím skôr medom, alebo trstinovým cukrom - teraz som doma u našich, mamina - zatiaľ - nepozná agave :) Pamätajte si, že cukor je možno chutná, ale hladná kalória! Nezdravé jedlá som vylúčila už dávno, jem tony zeleniny a ovocia. 
Suma summarum: doprajte si všetko, ale s mierou, hovorím o úprave stravy a životného štýlu, slovíčko redukčná diéta a hladovka NEPOZNÁM! Nechcite však všetko naraz, náhla zmena vedie k zaručenému zlyhaniu - poznám to z vlastnej skúsenosti.

Dajte si malé ciele a predsavzatia - krok za krokom- , ktoré sú pomerne ľahko splniteľné, aby ste mali úspech a ďalšiu motiváciu. Napr. moja výzva pre Vás:

Pre začiatočníkov: Cez Veľkú noc žiadne sladené nápoje, hm?(Cola, Fanta, Sprite atď.) 
Pre pokročilých: Po 16:00 už žiadna sladkosť!
Pre všetkých: Denne 20 minút akéhokoľvek pohybu. :)

(Samozrejme, môžte si dať aj iné ciele, kľudne mi ich napíšte do komentov, potešia! Provokujte, pochválte sa!)

Môj dnešný tréning je už dááávno absolvovaný: ráno 20 min superrýchly stacionárny bicykel na naštartovanie metabolizmu po včerajšom narodeninovom menu :) + 3x15 ženské kľuky - supercvik na chrbát, ramená ale aj na brucho! + 3x25 sed-ľah na brucho. Rýchla sprcha, ľahké raňajky a lalala, trvalo mi to cca 30 min.!

 Držím Vám palce, po sviatkoch už začíname aj s tréningmi, sledujte príspevky na blogu. :)


Prajem pokojné, oddychové sviatky!
  
Pamätajte si Vaše fit ciele.
Ak sa ti tento príspevok páčil, klikni dole na "Páči sa mi to" - pomáhaš zvyšovať návštevnosť blogu. Ďakujem. :)

Be Fit - Be Yourself - Be Happy

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára