7. novembra 2012

Pestré ovsené vločky...

Nasledujúce jedlo osobne jedávam takmer úplne každý deň v roku vždy na raňajky. Ak nie vločky, tak nejaké ovocie, výnimočne "klasické raňajky" typu: pečivo, maslo, sunka/džem, zelenina. Pozor však na množstvá, vločky sú sacharidy. Mám kolegyne, ktoré sa vôbec nehybu ale na raňajky si dajú 3x toľko vločiek (s ovocním jogurtom, aaaaa, kopa plus cukrov) ako ja - podotýkam že ja už v tom čase mám za sebou nejaký 8-10 km beh alebo silový tréning. Takže približne 50-60 g vločiek bohato stačí podľa mňa (do toho základu idú ešte samozrejme ďalšie mňamky, viď nižšie).

Prečo jesť ovsené vločky na raňajky:

- vysoký obsah rozpustnej i nerozpustnej vlákniny robí z ovsených vločiek pokrm, ktorý dokáže zasýtiť na dlhú dobu

- pozitívne ovplyvňuje hladinu cholesterolu v krvi 

- pomáhajú odstrániť menštruačné bolesti a sú pomocným prostriedkom pri pestovaní krásnej a zdravej pleti

- podľa viacerých výskumov predstavujú ovsené vločky bojovníka proti cukrovke 2. typu a vysokému krvnému tlaku. Zásluhu na týchto prínosoch nesie najmä rozpustná vláknina.

- preventívny prostriedok proti rakovine

- ovsené vločky obsahujú celý rad živín – fosfor, draslík, vápnik, železo, zinok a mnohé iné, bez ktorých človek nemôže normálne fungovať

- vitamín K je nevyhnutný pre správnu krvnú zrážanlivosť.

- obsahujú esenciálnu aminokyselinu tryptofán, ktorá bojuje proti úzkosti, depresiám, stresu, poruchám spánku a pocitom napätia

- vysoký obsah mangánu 

- príprava ovseného menu je veľmi jednoduchá a rýchla

Moje najobľúbenejšie kombinácie:

- s banánom, hrozienka, slnečnicové semienka
- ľanové semienka, banán (môže byť akékoľvek iné ovocie, ale ja milujem zrelý banán)
- kaša varená s horkou (75%) čokoládou, zmes orechov
- varená kaša so sušeným ovocím
- s chia semienkami a čerstvým ovocím
- kaša, med, strúhaný kokos
- mak, sušené slivky, maslo, škorica
- cottage cheese, hruška, škorica, med
- jablko, škorica, orechy(2 PL)
Takto si nosím raňajky do práce (ak doma nestíham): vločky, kozie mlieko, srvátka, mak, ľanové semienka, sušené banány - nechám nech sa troška nasiaknu. Všetko sa dá...:)


Ranná dávka zdravia
Raňajky - štíhla línia

Hmmmm. dnes ráno 5:45 som sa zobudila na zvláštny pocit...nohy volali: Po´me behať! Kukla som na teplomer, 6 C, môže byť, tak po´me poviem si....no a tak sa stalo že 6.5 km behu už mám za sebou, večer Pilates, teším sa. A teraz si dám vločky na raňajky, mňaaaaam! Pekný deň a veľa úsmevu :)

Aká je Vaša najobľúbenejšia variácia vločiek, inšpirujte ma!


 

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára